APLICATII EDUCAȚIONALE ONLINE SE GĂSESC AICI
Nr. crt |
Activitate |
Domeniul |
Profesor |
Participanți |
Data |
Interval orar |
Nr. participanți |
1. |
“Coşul cu ouã” -atelier de lucru |
- tehnic şi artistic |
Cobileac G. Dumitru A. Manea R. Iftimie D. |
- elevii preşcolari - pãrinți |
LUNI
18.04.2016 |
8-10 |
85 |
2. |
“Bucuriile iepuraşului” -competiție organizatã la nivelul grãdiniței |
10-12 |
|||||
3. |
“De-a doctorul”- joc de rol -educație pentru sãnãtate |
-educație pentru sãnãtate şi stil de viațã sãnãtos |
Cobileac G. Dumitru A. Manea R. Iftimie D. |
- elevii preşcolari |
MARȚI
19.04.2016 |
8-10 |
85 |
4. |
“Sfaturi pentru viațã”- ȋntâlnire cu medicul şcolii -dezbatere |
- elevii preşcolari -medicul şcolar |
10-11 |
85 |
|||
5. |
“Visul lui Ionuț” de Ramona Tamaian -aterlier de lecturã |
-cultural, artistic |
- elevii preşcolari |
11-12 |
85 |
||
6. |
“Copãcelul fermecat” -activitãți de voluntariat |
-educație ecologicã şi protecție a mediului - cetãțenie democraticã şi responsabilitate socialã |
Cobileac G. Dumitru A. Manea R. Iftimie D. |
- elevii preşcolari |
MIERCURI
20.04.2016 |
8-10 |
85 |
7. |
“Poenița mea curatã!” -activitãți de voluntariat |
10-12 |
|||||
8. |
“Cu mine te ȋntrece” -competiție organizatã la nivelul grãdiniței |
-sportiv |
Dumitru A. Manea R. Iftimie D. |
- elevii preşcolari |
JOI 21.04.2016 |
8-10 |
80 |
9. |
“Poveste ȋncurcatã” -atelier de lecturã |
-cultural, artistic, tehnic |
Dumitru A. Cobileac G. Manea R. Iftimie D. |
- elevii preşcolari |
VINERI
22.04.2016 |
8-10 |
85 |
10. |
“Mãşti pentru carnaval” -atelier de arte plastice |
10-12 |
|||||
11. |
„Şezãtoare literarã” - atelier de lecturã, dezbatere |
-cultural artistic -tehnic -ştiințific |
Ȋnvãțãtoare cls. 0 -IV |
-elevii claselor 0-IV |
LUNI 18.04.2016 |
8-12 |
167 |
12. |
„Vizitã la obiectivele culturale din oraş”-vizite de studii |
-ştiințific |
Ȋnvãțãtoare cls. 0 -IV |
-elevii claselor 0-IV |
MARŢI 19.04.2016 |
8-12 |
167 |
13. |
„O minte sãnãtoasã ȋntr-un corp sãnãtos” -mese rotunde |
-cultural ştiințific -educație pentru sãnãtate şi stil de viațã sãnãtos |
Ȋnvãțãtoare cls. 0 -IV |
-elevii claselor 0-IV -prof. de biologie |
MIERCURI 20.04.2016 |
8-12 |
167 |
14. |
„Muzicã, dans şi voie buna” -competitii organizate la nivelul şcolii |
-educație pentru sãnãtate şi stil de viațã sãnãtos -sportiv |
Ȋnvãțãtoare cls. 0 -IV |
-elevii claselor 0-IV |
JOI 21.04.2016 |
8-12 |
167 |
15. |
„Douã mâini dibace” -atelier de lucru |
-activitãti practice, abilitãți de viațã |
Ȋnvãțãtoare cls. 0 -IV |
-elevii claselor 0-IV |
VINERI 22.04.2016
|
8-12 |
167 |
16. |
„Happy Science” – un altfel de lecție de știință |
-ştiințific, cultural |
Prof. de: limba românã, edu. muzicalã şi plasticã, religie, francezã, englezã, bibliotecar. Prof. de fizicã şi chimie |
-elevii claselor V- VIII |
LUNI 18.04.2016 |
8-9 |
113 |
17. |
“Proiecţie filme, piese de teatru” |
-artistic |
9-11 |
113 |
|||
18. |
“Atelier de teatru şi de improvizație pentru copii” |
-cultural artistic |
11-13 |
113 |
|||
19. |
“Azi călător, mâine scriitor” -atelier de lecturã, educație media |
-cultural artistic |
13-14 |
113 |
|||
20. |
Concurs pe teme ecologice -competiție organizatã la nivelul şcolii |
-ştiințific, cultural |
Prof. de lb romãnã, francezã şi englezã |
-elevii claselor V- VIII |
MARŢI 19.04.2016 |
8-10 |
113 |
21. |
„Micul, mare actor” -atelier de teatru, dans, muzicã |
-cultural artistic |
10-12 |
113 |
|||
22. |
Vizitã la stația meteorologicã -vizite de studiu |
-ştiințific, cultural |
Prof. de matematicã, biologie, geografie, tehnologie |
12-14 |
113 |
||
23. |
” Desenăm altfel” - atelier de arte plastice |
- cultural- artistic |
Prof. de edu. plasticã, lb. francezã.
|
-elevii claselor V- VIII |
MIERCURI 20.04.2016
|
8-10 |
113
|
24. |
,,Suntem meşteri mari” -ateliere de lucru |
- ştiințific, cultural, artistic, educație ecologicã |
Prof. de biologie şi fizicã |
10-12 |
|||
25. |
Întreceri sportive -competiții organizate la nivelul şcolii |
-sportiv -educație pentru sãnãtate |
Prof. edu. fizicã şi biologie |
12-14 |
|||
26. |
„Mate e Eco” -concurs județean cu participare directă a elevilor |
- ştiințific |
Prof. de matematicã şi biologie |
-elevii ȋnscrişi la concurs |
JOI 21.04.2016 |
8-12 |
|
27. |
“Gândeşte- Eco” -activitãți de ecologizare -activitãti de voluntariat sau de interes comunitar |
-educație ecologicã şi protecție a mediului - cetãțenie democraticã şi responsabilitate socialã |
Toate cadrele didactice |
-elevii claselor V- VIII |
10-14 |
80 |
|
28. |
Vizite la liceele şi colegiile din oraş -vizite de studii |
-consiliere şi orientare |
Diriginții claselor a VIII-a |
-elevii cls. a VIII-a |
21.04.2016 |
10-14 |
33 |
29. |
„Patimile şi Învierea Domnului” –vizite de studiu- „muzeul tradițiilor Adjudu- Vechi” -bisericã |
-ateliere de lucru, muzicã, dans, picturã |
Diriginții claselor V-VIII |
-elevii claselor V- VIII |
VINERI 22.04.2016 |
8-12 |
113 |
ü Ordinea desfãşurãrii activitãţilor poate suferi modificãri în funcţie de condiţiile meteo sau primirea unor invitații de realizare a unor vizite: liceele din oraş, I.G.S.U, teatru, excursii, societãți.
RAPORT
ŞCOALA ALTFEL: ”SÃ ŞTII MAI MULTE, SÃ FII MAI BUN!”
Programul “Scoala Altfel ”-“Sa stii mai multe, sa fii mai bun!”- s-a desfasurat ȋn perioada 18-22 aprilie 2016 şi a constat ȋn derularea unui orar special format doar din activitãți cu caracter non-formal.
Activitatea s-a desfăşurat conform planificării, atingând scopul şi obiectivele propuse. Acţiunea pedagogică din această săptămână s-a centrat în egală măsură pe formarea competenţelor, a capacităţilor intelectuale de bază, a atitudinilor şi comportamentelor dezirabile la elevi, calitatea acestor performanţe asigurându-se prin utilizarea preponderentă a metodelor interactive, activ - participative precum şi prin raportarea problematicii la experienţele copiilor.
Programul şi-a propus implicarea, deopotriva a preşcolarilor şi a cadrelor didactice ȋn activitãți extracurriculare şi extraşcolare interesante, care sã le valorizeze talentele, preocupãrile extraşcolare şi competentele ȋn domenii cât mai diverse şi interesante. Modalitatea de seleție a activitãților propuse a presupus implicarea ȋn egalã mãsurã a preşcolarilor, cadrelor didactice cât şi a pãrinților.
Astfel, ȋn cadrul activitãților cu genericele: ”Coşul cu ouã” şi “Bucuriile Iepuraşului” preşcolarii conduşi de educ.: Cobileac Gina, Dumitru Alexandrina, Manea Roxana şi Iftimie Diana au deprins arta de a orna ouãle de paşti şi s-au bucurat de darurile primite de la iepuraş.
Ȋn cadrul activitãții privind educația pentru sãnãtate, copiii au primit sfaturi interesante şi folositoare de la asistenta medicalã a şcolii privind ȋntreținerea sãnãtãții.
Ȋn cadrul activitãților ecologice şi culturale s-a desfãşurat excursia pe traseul Adjud –Buzãu- “Vulcanii Noroioşi” de la Paclele Mari si Paclele Mici- jud. Buzãu.
S-au vizitat: fenomenul interesant “Vulcanii Noroioşi” , Tabãra de sculpturã Mãgura- Buzãu, mãnãstirea Ciolanu din acelaşi județ. Un moment important l-a constituit şi vizitarea Muzeului Județean Buzãu – secția de Etnografie şi Arta Popularã.
Prin activitãțile “Copãcelul fermecat” şi “Poenița mea curatã” am plantat pomi si ne-am ȋntalnit cu preşcolarii de la Gradinița Anghelesti. Ne-am bucurat de sprijinul si participarea pãrintilor ȋn desfãşurarea acestor activitãti.
Primãria şi Consiliul Municipal Adjud ne-au sprijinit ȋn asigurarea mijlocului de transport pentru realizarea vizitei la grãdinița de la Angheleşti.
- Ø Clasele 0- IV
- ,,Sezatoare literară” a cuprins urmãtoarele activitãti:
- Prezentarea drumului cărţii până la librărie/bibliotecă, activitate literară
- ,,Cel mai bun recitator”, concurs
- ,,Recunoaşte personajul” – joc, activitate practică
Obiectivele urmărite au fost:
* Manifestarea interesului faţă de creaţia literară;
* Manifestarea comportamentului competitiv, dar şi a spiritului de echipă.
- 2. ,, Vizita la obiectivele culturale din oraş ”- tipul de activităţi derulate:
a) Vizite de studii la :
-Muzeul de Ştiințe şi Istorie
-Biblioteca Municipala
-Unitatea de Pompieri
Obiectivele urmărite:
* Cunoasterea obiectivelor de interes cultural
* Respectarea regulilor de comportament
* Imbogatirea orizontului de cunostinte
3.,, O minte sãnãtoasã ȋntr-un corp sãnãtos”- tipul activităţilor derulate:
- ,,Mănânc sănătos” – prezentare ppt, vizionare
- Piramida alimentelor sănătoase, activitate practică
- Fructele şi sucurile naturale – prepararea salatelor de fructe, activitate practică
Obiectivele urmărite:
* Conştientizarea rolului unei alimentaţii echilibrate în dezvoltarea armonioasă a omului;
* Participarea activă la prepararea salatelor de fructe.
4.,, Muzicã, dans şi voie buna. Jocuri sportive” -tipul de activităţi derulate:
- Audierea şi intonarea unor cântece pentru copii
- Concursuri sportive şi jocuri sportive, concurs
- ,,Sportul preferat” – desene, activitate plastică
Obiectivele urmărite:
* Respectarea regulilor jocurilor propuse;
* Manifestarea comportamentului competitiv, dar şi a spiritului de echipă;
* Transpunerea în desen a sportului preferat.
5.,, Douã mâini dibace” - tipul activităţilor derulate:
- Dezvoltarea abilitatilor de lucru ȋn echipã
- Desene care să ilustreze Sfintele Sărbători, ouă încondeiate, atelier de creaţie
Obiectivele urmărite:
* Recunoaşterea semnificaţiei Sărbătorilor pascale;
* Reflectarea, în creaţiile proprii, a obiceiurilor şi tradiţiilor pascale.
- Ø Clasele V-VIII
- Luni, 18.04.2016
- „Happy Science” – un altfel de lecție de știință
- “Proiecţie filme, piese de teatru”
- “Atelier de teatru şi de improvizație pentru copii”
4. “Azi călător, mâine scriitor- atelier de lecturã, educație media
Obiective urmãrite:
- Stimularea interesului pentru ştiințã.
- Trezirea interesului pentru opera scriitorului ales, incitarea spre lectura unor opere din literatura judeţului Vrancea
- Stimularea elevilor pentru a participa la evenimente culturale
- Cultivarea talentului și expresivitãții elevilor ce se doresc a fi mici actori.
- Creşterea motivaţiei pentru studiu.
- Marți, 19.04.2016
- Concurs pe teme ecologice -competiție organizatã la nivelul şcolii
2. „Micul, mare actor” -atelier de teatru, dans, muzicã
3. Vizitã la stația meteorologicã- vizite de studiu
Obiective urmãrite:
- Dezvoltarea abilitatilor de comunicare; -stimularea curioziăţii copiilor prin investigarea descoperirilor; -elevii vor invata notiuni noi prin intermediul jocurilor;
- Dezvoltarea capacităţii de investigare şi orientare în teren pentru mai buna înţelegere şi structurare a unor cunoştinţe teoretice.
- Miercuri, 20.04.2016
- ” Desenăm altfel” - atelier de arte plastice
- ,,Suntem meşteri mari”-ateliere de lucru
- Întreceri sportive-competiții organizate la nivelul şcolii
Obiective urmãrite:
- Implicarea tuturor copiilor și a cadrelor didactice în activitatea sportivă, care să răspundă intereselor și preocupărilor în ceea ce privește diversitatea deprinderilor motrice însușite;
- Manifestarea comportamentului competitiv, dar şi a spiritului de echipă;
- Transpunerea în desen a materiei preferate
- Utilizarea materialelor reciclabile în confecţionarea de obiecte diverse.
- Joi, 21.04.2016
- „Mate e Eco”-concurs județean cu participare directă a elevilor
- “Gândeşte- Eco” -activitãți de ecologizare
-activitãti de voluntariat sau de interes comunitar
- Vizite la liceele şi colegiile din oraş
Obiective urmãrite:
- Îmbogăţirea cunoştinţelor referitoare la poluarea mediului înconjurător;
- Formarea şi cultivarea interesului pentru ȋnfrumusețarea şcolii;
- Ȋncurajarea activitãții de voluntariat;
- Formarea unei atitudini ecologice responsabile prin exersarea unor deprinderi de îngrijire şi ocrotire a mediulu.
- Vineri, 22.04.2016
1. „Patimile şi Învierea Domnului” –vizite de studiu- „muzeul tradițiilor Adjudu- Vechi”
-bisericã
Obiective urmãrite:
- Recunoaşterea semnificaţiei Sărbătorilor Pascale;
- Receptarea datelor privitoare la viaţa Mântuitorului;
- Reflectarea, în creaţiile proprii, a obiceiurilor şi tradiţiilor pascale.
Rezultate înregistrate:
La toate activităţile desfăşurate elevii au participat toţi elevii, fapt ce dovedeşte că activităţile realizate au fost nu numai instructiv-educative, dar au reuşit să trezească interes şi o implicare activă a elevilor şi a părinţilor, conducând la:
- dobândirea de către elevii din grupul ţintă de competenţe şi abilităţi necesare inserţiei sociale şi autodezvoltării profesionale prin activităţi extracurriculare;
- identificarea problemelor din comunitate care s-ar putea rezolva prin activităţi ale şcolii;
- expoziţie cu materialele de dezvoltare extracurriculară (lucrări ale elevilor).
Concluzii:
Prezentul program, prin obiectivele generale şi specifice, prin implicarea permanentă a echipei de proiect, a condus nemijlocit la conştientizarea comunităţii locale, a elevilor privind importanţa activităţilor cultural-artistice, literare, de cunoaştere şi sportive în afirmarea personalităţii acestora, a dezvoltării competenţelor/talentelor din diverse domenii.
Prin derularea responsabilă a programului, elevii au avut posibilitatea să-şi formeze un comportament liber, responsabil, deschis spre comunicare şi iniţiativă. Au conştientizat valoarea efortului depus prin contribuţia lor activă la prezentarea unor activităţi recreative, cultural-artistice şi sportive, a obiceiurilor şi tradiţiilor româneşti.
ANALIZA SWOT:
Puncte tari:
- cadre didactice bine pregătite din punct de vedere ştiinţific, majoritatea cu experienţă profesională, inclusiv managerială;
- implicarea în activităţi a elevilor şi cadrelor didactice în realizarea obiectivelor;
- crearea unui climat educaţional deschis şi stimulativ prin relaţiile interpersonale;
- munca în echipă.
Puncte slabe:
- fonduri insuficiente pentru realizarea activităţilor şi pentru a răsplăti rezultatele obţinute de elevi.
Oportunităţi:
- dorinţa cadrelor didactice pentru schimburi de experienţă şi pentru acţiuni organizate în parteneriat;
- creşterea calităţii parteneriatului, a iniţiativei private şi a sprijinului comunitar pentru dezvoltarea şi susţinerea actului educaţional.
Director, Consilier educativ,
Prof. Armencea M. Prof. Petrea I.